Mediepedagogik A

Jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig av kursen Mediepedagogik A, varken när jag sökte den eller när jag bestämde mig för att gå kursen, men något kändes rätt och jag ville pröva på Uppsala universitet.
Jag tror att vår första lektion var tisdagen den 24:e januari. Och det kändes rätt direkt.
Jag har rört mig inom medie- och kommunikationsvetenskapen i 5 år. 2 år på gymnasiet och 3 år på universitetet i det soliga Karlstad. Jag har lärt mig mycket genom åren men det var först här i Uppsala som jag fick en möjlighet att sammanfatta allt och ge det ett syfte. Det var först här mina kunskaper och färdigheter kom till någon nytta.
Jag ska inte säga att jag lärde hantera nya digitala verktyg (som kameror, photoshop, dreamweaver, mfl.) men jag förfinade dessa kunskaper och kunde dela med mig av dom till mina medelever. Vilket blev klart för mig efter ett tag att det var mitt syfte med kursen. Det blev väldigt inspirerande att se mina medelever växa av mina kunskaper. Så inspirerande t.o.m. sökte in till lärarprogrammet i Uppsala.
Genom att läsa den här kursen så kan jag avsluta ett kapitel och gå vidare till nästa.

Jag vill tacka Måns och Lars och mina medelever som har varit många och fantastiska.

INLÄGGET OM NÄTKULTURER LIGGER LÄNGRE NER I BLOGGEN




Håll blicken kvar i skyn // David R.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0