En låt som skriver sig själv . . .

Varje gång jag ska spela någon annans låt, en cover, känns det bara helt fel. Jag är helt oförmögen att få till det. Men varje gång jag spelar en egen låt så känns det bara så rätt och jag vet att det inte finns något annat jag vill hålla på med.
Att sitta där, spela och sjunga samtidigt som man skriver och lyckas väva ihop ord och ackord till en låt är nästan en religös upplevelse.
Inatt lyckades jag pussla ihop en låt som heter Everythings's All Right Tonight. En kort, akustisk, Born To Run-doftande låt som handlar om att komma ur gamla vanor och flytta hemifrån.





Håll blicken kvar i skyn // David R.


2011-02-13 @ 02:28:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0