Du är ingen skönhet men du är okey . . .

Jag tror att det var den 31:a eller den 30:e januari 2008 som jag började blogga. Vilket gör att jag idag, med säkerhet, har haft bloggen i tre år. Min blogg har gått och blivit, tja, 3 år men på något sätt så känns den ändå som en veteran i bloggosfären. Kanske inte riktigt så men den kom precis innan allt exploderade.

Hade en väldigt kort dag i skolan idag, en timme, man börjar ju undra varför man ens går dit. Men lärorikt är det ändå, ser fram emot allt vi ska göra den här terminen. Det kommer att bli tungt, men på samma gång så är det ju det sista vi gör här på Universitetet så det ska ju vara en utmaning.

På onsdag åker jag till Uppsala, Richard joinar partyt samma dag och tillsammans ska vi nog kunna få de andra i kollektivet att lyssna på Oasis på högsta volym. Något jag inte gjort på väldigt längre. Jag skäms...
På fredag byts han ut mot Maja som kommer in fräsch från avbytarbänken och så börjar vi en tredagarsfest, med vin, Kings Cup, tacos och den stora Super Bowl-finalen.

Jag har skaffat mig en Myspace-sida, jag sitter och krånglar med designen, vet inte riktigt vad jag vill ha men jag tror att det blir i samma stil som Under The Stars EP:n, mörkt men på samma gång finns det ett litet ljus som alltid skiner.

Och nu tacklar jag av, ska ut på en nattpromenad. Har inte vågat gå sedan förra veckan då två personer blev skjutna på lika många dagar. Visserligen i en annan del av staden men man blir ju ändå lite försiktigare.
Flogging Molly, The Dubliners och en nypa Arcade Fire håller mig sällskap.




Håll blicken kvar i skyn // David R.


2011-01-31 @ 22:49:25 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0